dilluns, 14 de desembre del 2015

ELS CONTES

En aquest trimestre, i com cada any, els contes i el seu contingut ens ajuden a posar paraules a moltes de les situacions que vivim a l'aula. Aquestes situacions que compartim a l'estora són el reflexa de les diferents realitats de cadascun dels estels,  què i com ajudar a un company amb una manera especial d'aprendre,  com enfrontar les nostres pors quan arriba la nit, com poder xerrar de les famílies que viuen separades, i per ajudar-mos a posar paraules a les nostres emocions i diferenciar-les d'altres ...

En acabar el conte floreixen sentiments de tota mena, però sempre els tractam des de la naturalitat i la sensibilitat que cada tema requereix ja que molts dels infants o bé tenen por a dormir tots sols, o be els seus pares no estan junts, o bé han hagut d'anar al dentista per primera vegada...

Amb el darrer que hem contat, Mis padres ya no son novios, ahora son amigos,  els estels m'han ensenyat que sou autèntics experts, i que les coses que de vegades els adults ens tornem bojos per explicar , ells ho fan amb l'essència que té la infantesa, la naturalitat,  l'espontaneïtat i la innocència.

Per si teniu ganes de fer-ne una ullada a alguns d'ells, aqui els teniu.




dimecres, 2 de desembre del 2015

LES PROPOSTES D'AQUEST MES

TALLER CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

  1. Els alumnes diran una frase a partir d’un dibuix que ensenyi la mestra.

   2. Primer direm la frase completa i llavors la segmentarem en les paraules que la formen.

    3.  En la pissarra posarem un símbol per cada paraula que forma la frase, la repetirem associant el símbol amb la paraula corresponent.

   

                                   
   Maria                mira                                un                       conte



  4. La mestra canviarà un símbol i l’alumne dirà la frase canviant la paraula corresponent.


   
      Alicia                 menja                     una                       poma          



                 

     Alicia                      menja                         una                    pera

dimarts, 1 de desembre del 2015

LES PROPOSTES D'AQUEST MES

TALLER CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

  1. Els alumnes diran una frase a partir d’un dibuix que ensenyi la mestra.

   2. Primer direm la frase completa i llavors la segmentarem en les paraules que la formen.

    3.  En la pissarra posarem un símbol per cada paraula que forma la frase, la repetirem associant el símbol amb la paraula corresponent.

   

                                   
   Maria                mira                                un                       conte



  4. La mestra canviarà un símbol i l’alumne dirà la frase canviant la paraula corresponent.


   
      Alicia                 menja                     una                       poma          



                 

     Alicia                      menja                         una                    pera

dimecres, 25 de novembre del 2015

JOCS FONOLÒGICS


    Durant aquest curs 2015-16 realitzarem un taller de consciència fonològica amb els alumnes de 5 anys B.

     L'objectiu d'aquest programa és desenvolupar la consciència lingüística i fonològica en els nens, ja que aquest coneixement els prepara per llegir i escriure.

    En primer lloc es treballarà la  CONSCIÈNCIA LÈXICA (consciència de paraules com unitats que constitueixen les frases).

       En segon lloc passarem a realitar activitats de CONSCIÈNCIA SIL·LÀBICA.

      Finalment treballarem la CONSCIÈNCIA FONÈMICA que implica comprendre que les paraules estan constiuïdes per sons que son els fonemes.




                          ANEM A JUGAR AMB...
                 LES PARAULES!!!!



Comença el nostre taller amb el joc:

      CONTEM PARAULES 


Encetam el joc sentint frases de poques paraules i esbrinam el nº de paraules que té.

Jugam al BINGO DE FRASES


Amb l'experiència de les anteriors sessions, començam un joc de pensar en el conjunt de paraules que formen una frase i, aquesta vegada, ho representarem damunt el cartró del bingo segons si en té dos, tres, quatre o cinc.







Aquest és un exemple de cartró de bingo. 







També ho hem fet a l'inversa, escrivim una frase incidint en la importància de separar cada paraula, desde l'escriptura espontània de cada infant.

dimarts, 24 de novembre del 2015

L' INTERÈS PEL MÓN DEL IOGA

DESPRÉS DE LA MEUA PRIMERA SESSIÓ DE IOGA A L'ESCOLA, ELS ESTELS TENEN GANES DE PROVAR-HO A L'AULA.



 - RAQUEL: SA MEUA PADRINA I NA MAR VAN A IOGA, M'HAN EXPLICAT COM FER-HO.
 TE DOS PASSOS, 1- TE POSES COM ELS INDIS I FAS OMMMM
                                 2- L'ALTRE EL VAIG VEURE ALS TEUS PAPERS.
SERVEIX PER ESTAR TRANQUILS, O PER DESCANSAR

- MATI: QUAN PENSAU QUE NECESSITAM ESTAR MÉS TRANQIUILS I MÉS DESCANSATS
- RAQUEL. EN ESTRAR DEL PATI, QUE ESTAM AIXI AIXI.
- MATI: RAQUEL, I MENTRE FEIM AIXÒ, EN QUÈ HAURÍEM DE PENSAR?
- RAQUEL: MILLOR QUE EN RES, SINÒ ENS ESTRESSARÍEM.





LA IDEA HA AGRADAT MOLTISSIM ALS ESTELS. DEMANAREM ALS COMPANYS DE L'ESCOLA QUE JA N'ESTAM FENT QUE ENS  MOSTRIN TOT EL QUE NECESSITAM SABER.

dijous, 19 de novembre del 2015

L'AGENDA

Aquest mes estam emprant l'agenda per tal de fer arribar a casa les coses que hem de decidir a l'aula, el contingut de la nostra tapa d'aquest trimestre, com volem decorar la classe i l'escola i, finalment, com volem acomiadar-mos de la Liz, que se'n va a Tenerife per  no tornar.
Alguns exemples 

D'entre les diferents propostes que han arribat a l'aula hem escollit la més votada, Posarem ocellets a la nostra tapa!


PRÈSTEC DE LLIBRES

AVUI HEM INICIAT EL PRÈSTEC DE LLIBRES I HO HEM FET PENSANT COM ENS PODEN AJUDAR LES FAMÍLIES A CASA.

-          LAIA: ELS PAPAS ENS PODEN AJUDAR A LLEGIR LES PARAULES I DESPRÉS LES PODEM LLEGIR NOSALTRES
-          RAQUEL: JO INTENTARÉ LLEGIR, PERÒ, ET DIC EN SERIO QUE EM SURT FATAL. ELS PAPAS M’AJUDARAN LLEGINT MOLT.
-          ALEX: MI MAMA Y MI PAPA ME PUEDEN AYUDAR A LEER. LE DOY EL LIBRO Y ME LO LEE.
-          MARC: ES PAPAS ME PODRIEN AJUDAR A LLEGIR EL QUE JO NO SE LLEGIR. PERÒ SE LLEGIR.
-          IYAD: SI HAY UN CONTE QUE NO SE LLEGIR MI PADRE Y MI MADRE ME VAN A AYUDAR.
-          IKER: YO NO SE LEER TODOS LOS CUENTOS, PERO MI PADRE Y MI MADRE ME AYUDAN.
-          EDISON: YO SE LEER.
-          BIANCA: QUE SI NO SABEMOS NOS PUEDEN AYUDAR A LEER UN POQUITO NOSOTROS Y LUEGO LOS PAPAS
-          LIZ: SI UN PAPA NOS AYUDA NOS TIENE QUE ENSEÑAR PARA QUE NOSOTROS APRENDAMOS A LEER
-          HUGO: SI PODEMOS LEER TODAS LAS PAGINA DEL CUENTO,  ASI NOS DARAN NUESTROS PAPAS UN GOMET, O NO.
-          
LA PROPOSTA S'HA PRESENTAT TAL I COM US ESMENTÀREM A LA REUNIÓ DE PARES, I, PER TAL D'AJUDAR-LOS EN LA COMPRENSIÓ I DESENVOLUPAMENT DE LA FEINETA, L'HEM INTRODUIT A CLASSE DESPRÉS DEL CONTE DE LA SETMANA, " TE QUIERO ( CASI SIEMPRE)".





ANEM PER FEINA

Enguany hem començat amb moltes ganes de fer feina i és per això que no ens centrarem únicament en un tema d'estudi. Els Estels volen seguir aprenent coses de l'espai, coses del nostre cos i d'altres del món de les sirenes. Per tal de poder fer-ho tot hem habilitat un espai a l'aula on hem organitzat amb etiquetes el contingut del que volem aprendre i segons el tema.

Clicau l'enllaç i premeu el botó de PLAY i veureu com hem organitzat la feina de manera més visual per a tots.



Hem introduït cadascun dels temes des de les aportacions d'artistes com en Van Gogh amb la seva "Nit estelada", en Joan Miró amb la seva col·lecció "Ulls i estrelles" i amb "Ulises i les sirenes" d'Herbert Draper.
L'objectiu no és altre que ajudar als infants a conèixer un món de reproduccions i de maneres de veure la realitat diferents.










TORNEN ELS PANELLETS PER TOTS SANTS

Tal i com férem el curs passat, hem posat les mans dins la massa per tal de fer dels nostres panellets una recepte elaborada amb molts ingredients, però sobretot amb molt de " carinyo"
El resultat ha estat prou positiu, sobretot poder-los gaudir amb vosaltres
Bon profit






dilluns, 9 de novembre del 2015

MUNTAM LA NOSTRA CLASSE

COMENÇA UN NOU CURS I ELS INFANTS ES TORNEN A TROBAR EN UN ESPAI QUE, ENCARA QUE CONEGUT, TORNA A SER UN REPTE PER A TOTS EN QUANT A LA SEVA ORGANITZACIÓ. UNA TASCA QUE FEIM JUNTS DONANT LLOC ALS DIFERENTS MATERIALS I ESPAIS DE JOC I A TOT ALLÒ QUE NECESSITAM PER CONVIURE-HI.
 EL FRUIT DE TOTA AQUESTA FEINA, I DESPRÉS DE MOLTES HORES DE CONVERSA, ÉS UN ESPAI VIU, LA NOSTRA CLASSE, SOTMÈS ALS CANVIS QUE, SEGONS LES SEVES NECESSITATS I ELS SEUS INTERESSOS VAGIN SORGINT.
APAREIXEN ELS DIFERENTS RACONS I LA NECESSITAT DE DOTAR-LOS DE MATERIAL DE JOC.

divendres, 26 de juny del 2015

Dossier Setmana de la Llengua 2015

Fent clic a la imatge podeu trobar el dossier de la setmana de la Llengua 2015

http://www.slideshare.net/canmisses/dossier-setmana-de-la-llengua-cicle-infantil

dimarts, 31 de març del 2015

Dossier 2n trimestre

Aqui podreu trobar el dossier informatiu de les activitats del 2n trimestre de la nostra classe.

SORTIDA A STA. AGNÈS



PEL MES DE FEBRER FLOREIX L’AMETLLER
I ANÀREM A SANTA AGNÈS...
L’objectiu de la sortida era observar directament els ametllers, representar-los gràficament i gaudir de la natura.
Ens ho varem passar molt bé! Vam esmorzar, jugar, córrer i saltar entre els florits camps d’ametllers.
...

dilluns, 30 de març del 2015

Carnestoltes

Si voleu veure el treball realitzat pel nostre alumnat en motiu de Carnestoltes, podeu fer clic en aquest enllaç.

http://www.slideshare.net/canmisses/carnestoltes-46456178

Contes d'aquest trimestre

Si feu clic aquí trobareu els contes treballats a classe durant aquest trimestre.

dimecres, 28 de gener del 2015

DEFINIM EL QUE VOLEM APRENDRE

EN COMENÇAR EL CURS, LA MOTIVACIÓ DELS INFANTS ENVERS TOT ALLÒ QUE PENSEN QUE HI HA AL CEL, DEIXAVA LA SEVA EMPENTA EN TOT EL QUE FEIEM QUOTIDIANAMENT. AQUEST TRIMESTRE, LES SEVES INQUIETUDS COMENCEN A DEFINIR-SE I GIREN AL VOLTANT DEL CEL I DE LA SEVA CONCEPCIÓ DE L'ESPAI, DELS PLANETES, DEL SOL I DE LES ESTRELLES.

ES DES DE L'ARRIBADA D'UN MATERIAL MOLT CONCRET A L'AULA QUE ENS PLANTEJAM COM DONAR RESPOSTA A TOTES LES COSES QUE VOLEN APRENDRE.



EXPOSAM, CONSENSUAM, DECICIM!!!

I COM SEMPRE, JUNT A L'ESTORA, DECICIM QUE CADA ALUMNE/A TRII EL PLANETA I/O PLANETES QUE VULGUI TREBALLAR A CASA, JUNTAMENT AMB LES FAMÍLIES, PER TAL DE CONÈIXER CADASCUN D'ELLS. TOTS A FER FEINA!!